Najlepšie domáce škoricové hniezda - Cinnamon rolls - Už nikdy Starbucks!

Spomínte si na škoricové hniezda? Keď vojdete do pekárne a tam široko-ďaleko vonia škorica? Teraz to tak úžasne môže voňať aj u vás. Tieto vláčne, voňavé  hniezda s chrumkavými okrajmi si jednoducho upečiete aj doma. Príprava je síce trošku prácnejšia, nejde však o nič zložité a výsledok stojí za to. A aj keď ide o kysnuté cesto, nebute musieť dlho čakať na jeho vykysnutie.
Týmto ďakujem za inšpiráciu Aďke Polákovej a jej skvelému live pečeniu. Od nej mám aj grif na rýchlejšie vykysnutie cesta, ktoré je super! Nájdete ho v postupe. 
Polevu som chcela urobiť v zdravšej verzii ako originál, takže som nepoužila žiadny cukor, iba med, a výsledok je výborný.







Ingrediencie:
Cesto: 180 g múky 
(1/2 hladkej, 1/2 špaldovej)
2 žĺtky (ja fičím teraz na prepeličích, 
tak som použila tie)
60 g masla
2 lyžice medu
2 lyžice tmavého trstinového cukru
štipka soli
1 vanilkový cukor

Kvások: 1,5 dcl mlieka
2 lyžičky trstinového cukru (muscovado)
1/2 kocky droždia

Náplň: maslo
škoricový cukor
škorica

Poleva: 1 krémový biely neochutený syr 
(mascarpone, Philadelphia, ricotta, Palouček, Gervais)
limetková šťava
2 lyžice medu
1 dcl mlieka

Postup:
1 Ako prvý si pripravíme kvások, pretože budeme nejakých 10 minút čakať, kým vzíde. Zohrejeme si mlieko, aby bolo vlažné (nesmie byť ani studené, ani horúce). Do teplého mlieka pridáme 2 lyžičky cukru a rozdrobíme kvások. Necháme odpočívať.
2 V druhej mise si zmiešame ostatné suroviny na cesto. Múku, žĺtky, soľ, maslo. Premiešame.
3 Vzídený kvások pridáme k cestu a vymiešame. Môžeme si pomôcť aj mixérom. Cesto bude dosť lepivé.
4 Hotové cesto v miske prikryjeme (ja mám takú super zatváraciu misu, ktorá má odnímateľný stred, a používam ju na mixovanie, aby to nefŕkalo na všetky svetové strany. Týmto ďakujem mojej milej sestričke a Lidlu) a vložíme do rúry, ktorú si predherejeme na 50 stupňov, cesto nám za nejakých 10 - 15 minút vykysne. Je to perfektný grif, ktorý nám ušetrí kopu času.
5 Vykysnuté cesto vyvaľkáme na maslom potretej doske alebo kuchynskej linke. Potrieme ho zmäknutým alebo mierne roztopeným maslom a posypeme škoricovým cukrom a škoricou. Nemusíme ho už nechávať podkysnúť. Cesto precízne zrolujeme. 
6 Na zrolované cesto si nožom naznačíme, na koľko častí ho rozdelíme. (Ja som mala 9 väčších kúskov na menšom plechu. Chcela som poriadne hniezdiská :D)
7 Cesto nerežeme nožom, ale vezmeme si niť, vsunieme ju pod cesto a oba konce do kríža preložíme. Toto je ďalší super tip, cesto sa nám nerozbrble a je krásne rovnomerne narezané.
8 Hniezda ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a dávame ich trošku ďalej od seba, pri pečení zdvojnásobia svoj objem. Pečieme vo vyhriatej rúre na 200 °C asi 25 minút.
9 Kým sa hniezda pečú, pripravíme si polevu. Tá je veľmi jednoduchá. Vymiešame si krémový syr, pridáme med, limetkovú šťavu a mlieko.
10 Upečené hniezda potrieme polevou alebo ju cik-cak nanesieme pomocou zdobiaceho vrecúška.








Komentáre

Unknown napísal(a)…
Slintam ��

Obľúbené príspevky