Banánový chlebíček - Banana bread: T-Rex

Tento skvelý raňajkový banánový chlebíček mi pripomína dovolenku v Ázii. V Thajsku aj v Mjanmarsku boli takého banánové chlebíky na každom rohu. V Thajsku hlavne v obchode 7-Eleven takýto alebo tento. Ku káve najlepšie rýchle raňajky ever. Tú si môžete kúpiť tiež v obchode a rovno si ju tam aj uvariť - zalejete si ju do takéhoto téglika to go, ktorý sa dá opätovne použiť. Oba koláče sú úžasné, vrelo odporúčam, ak sa v týchto končinách niekedy vyskytnete :)! 
A keďže milujem dinosaury, upiekla som aj mini verziu v úžasnej T-Rex silikónovej forme, ktorú mám od mojej najlepšej sestry. Dankeschön! 
P. S. Trošku mu síce odpadla hlava, ale inak sa krásne podaril.
A teraz hor sa na recept.


Ingrediencie: 

300 g hladkej múky
1 celý prášok do pečiva
3 zrelé veľké bánany
1 biely kyslý jogurt alebo hrnček mlieka
1 dcl šľahačky (ak by bolo cesto príliš husté)
trochu šťavy z limetky alebo citrónu
60 g kryštálového cukru
1 vanilkový cukor
100 g zmäknutého masla
troška octu

Postup: 

V mise si zvlášť zmiešame múku a prášok do pečiva. 

V druhej mise si zmiešame mokré ingrediencie: zmäknuté maslo si mixérom vymiešame s cukrami, pridáme nakrájané, popučené banány a znovu premixujeme. 

Pridáme šťavu z polky limetky (banány nám takto nestmavnú) a jogurt. 

Mokrú zmes prilejeme k suchej a premiešame, ak je cesto husté, pridáme ešte šľahačku (šlo by aj mlieko). Na záver pridáme malú lyžičku octu (koláč krásne narastie). Premiešame a pečieme v teplovzdušnej rúre na 180 stupňov asi 30 minút

Chlebíček som piekla v maslom vymastenej okrúhlej forme s priemerom 28 cm

Skúšala som ho aj v srnčom chrbáte, tam ho treba piecť na trošku nižšiu teplotu a dlhšie. 
Tým, že je chlebík banánový, tak je trochu vlhký, ale tak je to správne :) Či je upečený, vyskúšajte špajdľou. 
















Komentáre

Obľúbené príspevky